пʼятниця, 17 січня 2014 р.

Укрпошта ставить газетам палки в колеса?

Через непартнерську позицію Укрпошти 
газети втратили передплатників!


Втратою близько 10% тиражу обернулося для багатьох друкованих видань підвищення тарифів на доставку преси, яку торік здійснила Укрпошта. Нагадаємо, вона, незважаючи на численні протести, а також втручання НСЖУ, пролобіювала підвищення вартості доставки на 45%.
Утім, як зазначають редактори газет, якість послуг підприємства від цього так і не покращилася.
За словами головного редактора газети «Сельскийтруженик» (АРК Крим), члена правління НСЖУ Андрія Трофімова, видання змушене було підвищити передплатну ціну, інакше опинилося б у збитках. За підсумками передплати недорахувалися приблизно 10% тиражу.
– Натомість листонош, як і раніше не вистачає, газета, яка виходить 5 разів на тиждень, доставляється 2 рази на тиждень. Люди вкрай незадоволені, – коментує він.
Обурює медіа-спільноту і те, що кошти від передплати Укрпошта досі не перерахувала на рахунки видань.
– Передплата закінчилася 20 грудня, а з нами Укрпошта розраховується до 20 січня. Кошти досі не надійшли. Фактично ми на місяць безвідсотково кредитуємо державне підприємство! – обурюється пан Трофімов.
Як каже редактор, негативно на підсумках передплати позначилося й те, що Держказначейство тривалий час блокувало оплату рахунків бюджетних організацій. На це звертає увагу і головний редактор газети «Приазовскийрабочий» (Маріуполь), член правління НСЖУ Микола Токарський. Крім цього, як він зазначає, позначилася на передплатній кампанії ще й нестача в людей коштів на передплату. Але ключову роль відіграло зростання тарифів Укрпошти.
– Щоб не підвищувати ціни, ми скоротили вихід одного номеру, зараз виходимо не 5 разів на тиждень, як раніше, а 4, – коментує Микола Токарський.
За попередніми даними, місцева преса на Харківщині в більшості зберегла тиражі на рівні минулого року. Про це розповідає секретар НСЖУ, редактор газети «Обрії Ізюмщини» Костянтин Григоренко.
– У нас, наприклад, тираж тримається приблизно на рівні останні 5 років. Щоб тримати передплатника, зацікавлюємо читачів різноманітними конкурсами, розіграшами. Щороку проводимо день передплатника з  розіграшем призів. Цього року відзначатимемо 17 січня День газети з нагоди 95-річчя видання. Буде розіграш цінних подарунків та концерт, – розповідає пан Григоренко.
Саме завдяки якості та постійній роботі з читачами і вдається тримати тиражі, переконаний також головний редактор газети «Трудова слава» (Херсонщина), секретар НСЖУ Валерій Горобець.
– Хоч наша газета і найдорожча в області, але ми не втратили читача. Тираж навіть зріс на 66 примірників і нині становить 5 тис. 313 екземплярів. Для нашого району це значний показник. І я знаю, що низька передплатна вартість не забезпечує високих тиражів. Усе залежить від того, який продукт ви робите, – коментує він.
За словами Валерія Горобця, газета, незважаючи на нові тарифи, не збільшила вартість передплати, взявши ці витрати на себе. Тепер видання буде змушене економити на власних потребах. Загалом відзначає, що у місцевої преси спостерігається деяке падіння тиражів.

– Позиція Укрпошти була минулого року відверто непартнерською. Незважаючи на те, що проводилося безліч переговорів за участю Спілки, вони робили своє. По кілька років взагалі забувають про тарифи, вони не підвищуються, а потім «прокидаються» і різко піднімають ціну. Це не дозволяє нормально планувати економіку видання і змушує підвищувати передплатну вартість, що негативно впливає на кількість передплатників. Люди на це реагують, бо все-таки вони сьогодні досить бідно живуть, і зарплати не підвищуються. Тому було б набагато краще, якби був інший алгоритм, якби ціна доставки зростала відповідно до індексу інфляції. Зараз Спілка вийшла на те, щоб підписати меморандум з Укрпоштою, в якому буде прописано ці умови. Бо нинішні тарифи – необґрунтовані, – каже Валерій Горобець.


Немає коментарів:

Дописати коментар